keresés

2016. október 18., kedd

Modern tanulási módszerek- Miféle új eszközök segítik a gyerekeket

Élet hosszig tartó hálózatos tevékenység

Manapság egyre nagyobb szerepe van a  modern technológiának a tanulásban, a gyerekek tanításában. A modern táblák, interaktív tanítási módszerek, elektronikus eszközökkel történő információ csere egy teljesen más tanulási folyamatot eredményez, mint az klasszikus kézzel írás és tankönyvekből való tanulás. Természetesen előnyökkel és hátrányokkal is számolnunk kell. Vajon mi a jobb a klasszikus értelemben vett tanítási módszerek vagy a modernizálódott interaktív módszerek? Ami biztos jelenleg végbemenő folyamatokban a tanári feladatok és a diákok tanuláshoz való hozzáállása is változásokon mennek keresztül.

Mimio pad- interaktív digitális "palatábla"

A tanításban egyre nagyobb szerepet kapnak az elektronikus eszközök, emellett már a diákok is olyan saját fejlesztésű tartalmakat jelenítenek meg mint a blogok a közösségi oldalak és más fórumok. A tankönyvek mellet, vagy épp a tankönyvek utódjaként megjelennek az online és mobil tanulási folyamatok. Megjelenik az interaktív osztályterem.


Megalkottak és használatba is helyeztek egy új tanulási környezetet. Ennek alapja egy interaktív multi- touch asztal. Ez a  megoldás amiatt lett kifejlesztve, hogy a gyerekek minél inkább részesei legyenek a tanulási folyamatoknak, minél inkább részesei legyenek az óra menetének alakításában. Emellett fejleszti a kreativitásukat a probléma megoldó képességüket, és nem utolsó sorban megtanít a közösség élményét is. Így a táblánál egyszerre több gyerek is dolgozhat külön külön, vagy akár egy nagy feladaton is. 


A Mimio interaktív rendszerhez csatlakozott Mimio Pad-al interaktív órákat lehet tartani a diákok együttműködésével a terem bármelyik pontjából. Ez az eszköz 10 méteres körzetben működőképes, és az egyéni tanulást is lehetővé teszi, nem zavar más diákokat a tanulás során.



Tanulási technikák a virtuális osztálytermekben

A hagyományos oktatási formák megkövetelik a tanárok jelenlétét, a virtuális osztálytermek ezzel szemben teljesen más módszereket alkalmaznak.

Hogyan segítheti a virtuális osztályterem a modern tanulókat?


A modern tanulók kompetenciájukban és még inkább motivációjukban nagyon eltérnek az elődeiktől. A technológia fejlődése növelte a szakadékot  a tanulói elvárások és az oktatók között. Ebben a  környezetben már különösen nehéz lehet fenntartania a tanulók figyelmét. A virtuális osztályterem használata nagyon hasonlít a hagyományos osztálytermekéhez, fő kapcsolati pont hogy a tanár itt is egy táblát használ amin a gyerekek követhetik a tananyagot, de a virtuális tantermek esetében ezek már "okos" táblák ahol diagramokon, képek és egyéb illusztratív eszközökkel tovább fenntarthatóvá válik a gyerekek figyelme. Színesebbé, jobban befogadóbbá és interaktívabbá válhat az óra menete. 

Hatékony szerepjáték javasolt


A szerepjáték nagyon fontos része egy virtuális osztályteremnek. A szerepjáték szabályai egyértelműek és egy demó megmutatja a menetét is. Ezután a gyerekek részt vehetnek, egy a demóban bemutatott játékhoz hasonló feladatban. A játékokban a különböző szerepeket, a megfelelő tárgyalási módszereket és akár a különböző szervezeti társasági felépítéséket is gyakorolhatják. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése