keresés

2016. május 1., vasárnap

2016 tavasz - Socialnetwork

Socialntwork - hírszemle 2016-05-01


Rosszkedvű leszel a facebookozástól, mert azt hiszed, hogy az ismerőseid élete j...
http://444.hu/2016/05/01/rosszkedvu-leszel-a-facebookozastol-mert-azt-hisze... 444.hu on May 01, 2016
 a fiatal felnőttek átlagosan napi 61 percet töltenek aktív facebookozással (meg a többi site-on), és egy héten harmincszor mennek fel az oldalakra. Azt látták, hogy minél több időt tölt valaki a közösségi oldalakon, a többi válaszából annál depressziósabbnak látszott.
Ezt azzal magyarázták a kutatók, hogy kb. mindenki üresnek és unalmasnak érezte a saját életét ahhoz képest, amilyennek az ismerőseié látszik a Facebookon keresztül.
socialnetwork
society Share Bookmark

A közösségi háló csapdájában
http://itcafe.hu/cikk/a_kozossegi_halo_csapdajaban/egy_oldal_mind_felett.ht... itcafe.hu on April 19, 2016
 A kapcsolati háló alapján a Facebook adatelemzői februárban úgy számoltak, hogy a Földön minden ember három és fél embernyi távolságra van egymástól. Azaz ennyi közös ismerősön át vezet az út bárki máshoz. Mármint azok között, akik használják a Facebookot. Karinthy szűk száz éve a Láncszemek című novellájában még hat emberrel számolt. A Facebook alapvető vonzerejét egyszerű kezelhetősége mellett a 2006-ban megjelent közösségi üzenőfal jelentette, ami mindenkinél mást mutat, az ismerősök, követett oldalak és a különféle bonyolult algoritmusok miatt. Ezek mellett idővel bejött a képbe a tömegvonzás: ekkora felhasználói bázis jó eséllyel sok ismerőst rejt, azaz könnyebbé vált a kapcsolattartás is. A magánszemélyek egyre-másra bukkantak fel cégek, a Facebook pedig lépett, és 2007-ben megjelentek a "Facebook Oldalak", ezek a vállalatok, boltok, rajongói közösségek számára jelentettek élhetőbb megoldást.
facebook
history
socialnetwork
society Share Bookmark

A kutatók szerint szinte már csak a pszichopaták kommentelnek - 444
http://444.hu/2016/03/13/a-kutatok-szerint-szinte-mar-csak-a-pszichopatak-k... 444.hu on March 13, 2016
 Pew Research kutatásai szerint
az internethasználók 40 százalékát érte már online zaklatás. Ennek elszenvedői főleg a 18-28 év közötti fiatalok. Náluk a zaklatások aránya eléri a 65 százalékot. A CiviliNation nevű szervezet kutatása szerint ezek a támadások főleg a Facebookon érik őket. Az egyik felszólaló, Andrea Weckerle hozzátette, hogy a felmérésük szerint
az emberek 12,9 százaléka mondta azt, hogy fenyegették már fizikai erőszakkal is online. Joseph Reagle trollszakértő előadásában azt arról beszélt, hogy a trollok egyre közveszélyesebbek és az elmúlt években sokkal agresszívebbé váltak. a mai trollokra egyre inkább jellemző, hogy szadista, pszichopata és machiavellista tüneteket mutatnak.
society
socialnetwork Share Bookmark
Index - Tech - Vége a lájk egyeduralmának, megjelentek az új Facebook-gombok
http://index.hu/tech/2016/02/24/megjelentek_az_uj_facebook-gombok/ index.hu on February 24, 2016
 A posztok alatt ezentúl már nemcsak az jelenik meg, hogy hányan lájkolták az adott bejegyzést. Minden információt megkapunk, hogy hányan csodálkoztak egy nagyot és hányan nyomtak a szívecskés gombra.
facebook
folksonomy
socialnetwork Share Bookmark

Sg.hu - A jövőben sem tűnnek el a klasszikus fotók
https://sg.hu/cikkek/117540/a-jovoben-sem-tunnek-el-a-klasszikus-fotok sg.hu on February 20, 2016
 A képszerkesztők munkáját már most is támogatja a mesterséges intelligencia. Halloween és az 50. Superbowl kapcsán már ki is próbálták a gyakorlatban ezt a megoldást. Mind a kettő olyan esemény volt, amelynél az Instagram-tagok több millió felvételt osztottak meg a világgal. Az emberek képtelenek lettek volna valós időben ekkora fotómennyiséget kezelni, de a megalkotott rendszer ezzel megbirkózott, sőt, még azt is tudta, hogy mely tartalmak milyen más anyagokkal összefüggésben lehetnek érdekesek. A mesterséges intelligencia és az emberi munka ötvözése izgalmas dolgokat eredményez. Az 50. Superbowl napján 155 millió alkalommal hívtak le az eseményhez kapcsolódó tartalmakat a felhasználók az Instagramról
ai
image
mobil
socialnetwork
startup
facebook Share Bookmark

Index - Tech - Akkor most illegális a Facebook Európában?
http://index.hu/tech/2016/02/16/adatvedelem_privacy_shield_europa_amerika_m... index.hu on February 16, 2016
 mi a tiltakozók problémája? Nagyjából az, hogy szerintük az új megállapodás nem több, mint az októberben érvénytelenített Safe Harbour újramelegített változata, és csak ideiglenes hézagpótlásra alkalmas, mert a tömeges megfigyelés nem szűnik meg teljesen, ezért az Európai Bíróság ítéletének se felel meg a Privacy Shield, jogilag egyébként se kötelező érvényű, csak egy levélváltás, vagyis az amerikai hatóságok ígéretére hagyatkozik, illetve egy valódi hatalom nélküli ombudsmanra, ráadásul még meg se született valójában a megállapodás.
eu
privacy
socialnetwork Share Bookmark

Dívány - Kölyök - Titkos hashtagekkel viszik egymást a hülyeségbe a tinik
http://divany.hu/kolyok/2016/02/15/titkos_online_cimkekkel_viszik_egymast_a... divany.hu on February 16, 2016
 Legyél te is anorexiás, jó lesz! A kutatók következtetései szerint a szülők nem bízhatnak meg a közösségi média-oldalakban. Ugyan ezek az oldalak elvileg szabályozzák a megjelenő tartalmat és a káros tartalmakat eltávolítják, a tinik mégis képesek nagy létszámú online közösségekben népszerűsíteni a veszélyes szokásokat. Az önsértés mellett a másik hasonlóan káros és népszerű netes téma az evészavarra, konkrétan az anorexiára buzdító, úgynevezett pro-ana tartalmak.
socialnetwork
society Share Bookmark

The Movement to Kill the Phrase ‘Sharing Economy’ | News Fix | KQED News
http://ww2.kqed.org/news/2016/02/04/the-movement-to-kill-the-phrase-sharing... ww2.kqed.org on February 12, 2016
 The most recognized businesses in the so-called sharing economy are now companies like Uber, Airbnb and TaskRabbit. These corporations are built around apps where you pay for stuff — rides, places to stay, a handyman. This is far from the original idea of the sharing economy
sharing economy
socialnetwork Share Bookmark

Index - Külföld - Egyetemista srác szívatja a fotós szakmát az amerikai elnökvál...
http://index.hu/kulfold/usa/feher_haz/2016/02/06/egyetemista_srac_szivatja_... index.hu on February 09, 2016
 nem akar fotózással foglalkozni, könyvelőnek tanul az egyetemen, miközben lelkesedésből jár a kampányokra. A neve viszont elképesztően terjed az ingyenes fotókon keresztül, több fizetős megkeresése is volt már - bár messze nem annyi, amennyiből megélhetne vagy akár csak a költségeit fedezné. A története elképesztő szakmai vitákat szít a fotós oldalakon, teljesen érthető okokból. A taxisok világszerte mérgesek, mert az Uber olcsóbb az adóoptimalizálás miatt – ha így nézzük, Skidmore munkássága olyan a hírekből élő profi fotósoknak, mintha az Uber ezentúl ingyen szállítana mindenkit. Túlzás lenne azt mondani, hogy minden letöltött Skidmore-fotó egyenlő egy meg nem vett képpel egy profi fotóstól. Skidmore esete inkább rávilágít arra, hogy mennyire nehezen lehet árcímkét rakni ma egy fotóra. sokan a hírfotózás végét látják abba, amit a srác csinál. Aki nem ennyire borúlátó, az meg csak a hírfotózás végének a kezdetét.
image
media
socialnetwork
sharing economy Share Bookmark

Index - Tech - Már csak három és fél lépésre van öntől Kim Kardashian
http://index.hu/tech/2016/02/04/mar_csak_harom_es_fel_lepesre_van_ontol_kim... index.hu on February 04, 2016
 Ez a 3,57 persze csak az átlag. Ha sok és főleg sokféle, különböző országokban élő, eltérő korú és státuszú ismerősöm van, valószínűleg kevesebb emberen keresztül célba érek. A Facebook-alapító Mark Zuckerbergnél például 3,17 ez a mérőszám, összességében pedig 2,7 és 4,7 között szór a mutató. Ha érdekli, hogy személyesen mennyire van benne a nagy globális cupákban, a kutatásról beszámoló Facebook-oldalon ezt is megnézheti. Az sem mellékes, hogy miközben a világ kisebb lett, közben meg is nőtt, hiszen amíg a legutóbbi mérésnél 721 millió Facebook-felhasználót hordott hátán a Föld, most majdnem 1,6 milliárdot — ami persze még mindig nincs negyede a globális össznépességnek. Persze ha Kardashian nagymamája nincs fent, azért csak szól már neki, ha szépen megkérem. http://dex.hu/x.php?id=index_tech_cikklink&url=https%3A%2F%2Fresearch.facebook.com%2Fblog%2Fthree-and-a-half-degrees-of-separation%2F
socialnetwork
society
facebook
history Share Bookmark

Karinthy híres elméletét vizsgálta meg rendszerében a Facebook - 444
http://444.hu/2016/02/04/karinthy-hires-elmeletet-vizsgalta-meg-rendszerebe... 444.hu on February 04, 2016
 A Facebook technikai fejlesztésekkel és kutatásokkal foglalkozó blogján jelent meg csütörtökön egy bejegyzés a barátság napja alkalmából. Ebből az derül ki, hogy a több mint egymilliárd aktív felhasználót összefogó közösségi oldalon egy felhasználó 3,57 felhasználónyira van bárki mástól. Ez a híres kézfogásos példa lefordított, facebookosított verziója, amiben ugye az az állítás, hogy minden ember maximum hat kézfogásnyira van a világ összes többi emberétől. Azaz én is például Putyintól. (Bár ezt most kiszámoltam, és én Putyintól három vagy kis szerencsével két kézfogásnyira vagyok.) Szép magyar siker, hogy a kézfogásos példa hivatkozásaként a Facebook kutatói említik is Karinthy Frigyest, akitől az ötlet eredetileg származott.
facebook
socialnetwork
magyar
history Share Bookmark

Index - Tech - Megint csavar egyet a hírfolyamon a Facebook
http://index.hu/tech/2016/02/03/megint_csavart_egyet_a_hirfolyamon_a_facebo... index.hu on February 03, 2016
 A Facebook ezúttal a hírfolyamban felbukkanó kérdésekkel gyűjtötte össze, hogy milyen tartalmakra van nagyobb, és milyenekre kisebb igény. A felhasználók pontozhatnak különféle tartalmakat, hogy mennyire szívesen látnának ilyesmit a falukon – vagyis hogy mit néznének meg a jövőben. Ez elvileg az érdekesebb tartalmaknak kedvező irányba tolná el a szelekciót. A felmérés azt is vizsgálta, hogy egy-egy poszt mennyire tűnik reklámnak a felhasználók számára. Ezzel is az lenne a cél, hogy ne árasszák el az értékes tartalomnak tűnő reklámok az üzenőfalat, bár más felmérésekből úgy tűnik, hogy a natív hirdetéseket sokan még nem tudják megkülönböztetni a szerkesztőségi tartalomtól, vagyis az igazi cikkektől. Nem mintha a Facebook ne szeretné a hirdetéseket, de ők is tudják, hogy ahhoz, hogy azok minél több bevételt generáljanak, meg kell találni azt az egyensúlyi állapotot, ahol a felhasználó még nem fullad bele a reklámokba, ezért hajlandó minden nap visszatérni a szolgáltatáshoz, egyben bevételt termelni a Facebooknak.
facebook
profilweb
socialnetwork
ad Share Bookmark

Nem igaz, hogy a hírportálok mostantól nem felelnek a kommentekért - Média 2.0
http://media20.blog.hu/2016/02/03/nem_igaz_az_oldalak_tovabbra_is_felelosek... media20.blog.hu on February 03, 2016
 a portáloknak ugyanúgy szűrniük kell a kommenteket, mint eddig. Rossz az a megközelítés tehát, hogy az online lapok ezentúl nem felelnek a kommentekért. A felelősség ugyanis a nagyobb súlyú jogsértések esetén (például gyűlöletbeszédnél) ugyanúgy fennáll, mint eddig, de a kisebbek esetén is, csak ott a tudomásszerzés időpontjában keletkezik a felelősség. Tehát ha az ilyen tartalmú hozzászólásról az oldal üzemeltetője bizonyíthatóan nem tud, de eltávolítja azt, amint tudomást szerez róla, akkor nem állapítható meg a felelőssége.
media
kommunikáció
socialnetwork
magyar
eu
cenzúra Share Bookmark

Index - Belföld - Új fejezet kezdődik a magyar nyilvánosságban
http://index.hu/belfold/2016/02/02/komment_strasbourg_velemenyszabadsag/ index.hu on February 02, 2016
 A strasbourgi Emberi Jogok Európai Bírósága kedden közzétett döntésében kimondta, hogy a magyar bíróságok megsértették a véleménynyilvánítás szabadságához fűződő jogot, amikor az Index kiadóját és a Magyar Tartalomszolgáltatók Egyesületét felelőssé tették a cikkeik alatt megjelent kommentekért. 2010-ben egy cégnek nem tetszett, hogy a szolgáltatásáról szóló cikkekhez fűzött kommentekben az olvasók elég durván beszóltak neki. Az emiatt indult perekben a magyar bíróságok úgy ítélték, hogy az online lapok felelősek a moderálatlan olvasói hozzászólásokért. Strasbourgban ma azt mondták ki, hogy ezek a döntések alapjogsértők voltak. Más lett volna a helyzet, ha a sérelmesnek ítélt kommenteket nem távolítják el azonnal, amint azokról tudomást szereznek, ez azonban megtörtént. Ez a döntés komoly változást hozhat az online sajtóban megjelenő olvasói hozzászólások kezelésében. Sok lap évekkel ezelőtt jelentős részben épp e miatt az ügy miatt állította le a kommentelés lehetőségét.
kommunikáció
media
magyar
socialnetwork Share Bookmark

Vita van, vita lesz, de másképpen - 444
http://444.hu/2016/01/15/vita-van-vita-lesz-de-maskeppen 444.hu on January 29, 2016
 Aztán kábé egy éve, mintha elszabadult volna valami. Nem, nem arról van szó, hogy mondjuk politikailag nem korrekt, pláne nem arról, hogy nem helyes irányú kommentek szaporodtak el, hanem azok, amelyek már nem hogy az adott cikkhez nem akartak hozzászólni, de még az „értelmes eszmecsere” vagy a „vicc” legtágabb értelmezéseit sem lehetett éppen rájuk húzni. Annál inkább ráhúzható volna némelyikre valami olyasmi, mint „károkozási szándék”, „direkt bunkóskodás” vagy „verbális erőszak”, nem beszélve azokról, amelyek még a törvényesség határain sem nagyon maradtak belül.
media
magyar
socialnetwork
society Share Bookmark

Plázs: "Ötven lájkért fölteszek magamról egy félmeztelen képet" - HVG.hu
http://hvg.hu/plazs/20160126_Otven_lajkert_folteszek_magamrol_egy_fel hvg.hu on January 27, 2016
 Magyarországon a 11–17 éves tanulók több mint fele élt már át online bántalmazást a felmérések szerint, és az iskolai erőszak, amelynek szinte kivétel nélkül előbb-utóbb lesz online vetülete is, ma már a 11-12 éveseket is egyre jobban érinti. A generációs szakadék miatt a szülők többsége nem érti, hogy mi történik a gyerekével, az iskolák pedig tagadnak: a cyberbullying az ő iskolájukban egyáltalán nem jellemző. Pedig az alattomos jelenségről beszélni kell
privacy
society
socialnetwork
magyar Share Bookmark

Ha látta az üzenetet, miért nem válaszol?!
http://www.origo.hu/techbazis/20160108-chat-messenger-facebook-kozossegi-me... www.origo.hu on January 13, 2016
 Chatelés, e-mailezés közben nem küldünk és fogadunk olyan nonverbális jeleket, amik nélkül egy hétköznapi beszélgetés elképzelhetetlen volna. Amikor ugratjuk az egyik kollégánkat, vagy szarkasztikus megjegyzést teszünk egy nekünk nem tetsző ötletre, az csak a való életben működik. Gépelt szavakra fordítva szimpla bunkóságnak tűnhet egy-egy merészebb mondat. Mint ahogy az is, ha nem a megfelelő terjedelemben válaszolunk. Mert hát valljuk be: a folyton chatet ragadó ismerős vagy rokon ellen bevált módszer az egy szem mosolygós arcocska. Ezt akár 4-5 egymást követő betűcunami után is elővehetjük anélkül, hogy egy sort is elolvasnánk az illetőtől.
kommunikáció
socialnetwork
society Share Bookmark

How Facebook’s news feed algorithm works.
http://www.slate.com/articles/technology/cover_story/2016/01/how_facebook_s... www.slate.com on January 05, 2016
 Every time you open Facebook, one of the world’s most influential, controversial, and misunderstood algorithms springs into action. It scans and collects everything posted in the past week by each of your friends, everyone you follow, each group you belong to, and every Facebook page you’ve liked. For the average Facebook user, that’s more than 1,500 posts. If you have several hundred friends, it could be as many as 10,000. Then, according to a closely guarded and constantly shifting formula, Facebook’s news feed algorithm ranks them all, in what it believes to be the precise order of how likely you are to find each post worthwhile.
facebook
search
socialnetwork
ai
media Share Bookmark

A Facebook felfalhatja az egész világot 2016-ban - Média 2.0
http://media20.blog.hu/2015/12/31/igy_facebookozunk_2016-ban media20.blog.hu on December 31, 2015
 Zuckerberg nem titkolt célja továbbá, hogy az internetes böngészést egyenlővé tegye a Facebookozással, tehát a felhasználó a lehető legtöbb időt töltse el az oldalon. A Facebook saját lejátszójával jeleníti meg a beágyazott videókat, hírlapokat csábít a saját felületére, a kommentelés egyre inkább áttevődik a közösségi oldalra, ám az idén bemutatott Instant Articles és a Notes is arra törekszik, hogy nemcsak a tartalom fogyasztója, de annak előállítója is a Facebookot használja külön felület helyett. Ez a tendencia jövőre is folytatódik, akár új alkalmazásokkal, akár új piaci szereplők bevonásával.
future
profilweb
facebook
socialnetwork Share Bookmark

Csak még stresszesebbé tesz a folyamatos kapcsolódás - Média 2.0
http://media20.blog.hu/2015/12/22/_tech_stressz_a_kozossegi_media_hasznalat... media20.blog.hu on December 22, 2015
 Kutatások szerint növeli a stresszt, ha folyton a közösségi média felületén mozgunk, mert ott mindenkinek a legjobb énjét látjuk. „Az emberek gyönyörű utazásokon vesznek részt, sok cool dolgot csinálnak, és a gyerekeik a létező legjobb műalkotásokat hozzák létre. Te pedig úgy érzed, a saját életed egy hulladék” – mondja Wachtel. „Úgy érzed, hogy mindenkivel kapcsolatban kell lenned, és neked is ezeket a fantasztikus dolgokat kell csinálnod. Úgyhogy ahelyett, hogy a fél szombaton szabadon kávéznál és olvasgatnál, beíratod a gyerekeidet sziklamászásra, aztán elmentek a múzeumba, és nagyszerű képeket csinálsz, hogy kirakhasd Facebookra. Ez egy körkörös folyamat.”
socialnetwork
society
mobil Share Bookmark

Japánban nem a Facebook a közösségi média királya - Média 2.0
http://media20.blog.hu/2015/12/12/izgalmasabb_a_japan_kozossegi_media_mint_... media20.blog.hu on December 13, 2015
 Japán közösségimédia-használat terén teljesen eltér tőlünk, de a nyugati társadalmaktól is. Zárkózottabb, és nem a személyes információk megosztására alapul, mutat rá egy amerikai elemzés. A teljes japán népesség 40 százaléka használja aktívan és rendszeresen a LINE-t, így vitathatatlan, hogy ez a vezető közösségi oldal. 2011-ben, a szökőár és a fukushimai katasztrófa évében volt az első próbálkozása, hogy kommunikációs platformként szolgáljon a káoszban. Azóta folyamatos újításokkal szolgálja a felhasználóit. A LINE a felénk is népszerű Skype-hoz és társaihoz hasonlóan ingyenes internetalapú telefonálást is lehetővé tesz, de már fizetni is lehet vele, illetve zene- és taxiszolgáltatást is kínál. Csetelés mellett bélyegküldésre is használható, amik alapvetően nagy felbontású emotikonok. Az app ingyenesen használható, de a bélyegeket meg kell vásárolni, ebből több mint 247 millió dollárt kerestek évente, derül ki a cég 2015-ös jelentéséből. Amire mi a LinkedInt, ők a Facebookot használják A Facebook lassan telepszik be a japán közösségi médiahasználók körébe. Ezt mutatja az alábbi ábra, hogy a lakosság csupán 17 százaléka használja. A Facebookot a japánok nem arra használják, mint mi, ők nagyképű megnyilvánulásnak tartják a magukról posztolást. Inkább a szakmai kapcsolati hálózat, mintsem barátságok építésére használják, ezért szakmai tapasztalat, tanulmányok és az üzleti kapcsolataik láthatók a személyes profilokon. Nekünk ugyanezt a felületet a LinkdIn adja.
socialnetwork
globalizáció
facebook
magyar Share Bookmark

Facebookon is leskelődnek az újságírók - Média 2.0
http://media20.blog.hu/2015/11/30/hogyan_ne_tamadjunk_emberekre_a_facebooko... media20.blog.hu on November 30, 2015
 A Facebook nyújtotta lehetőségek optimális kihasználása érdekében az újságírónak érdemes időnként frissíteni a barátaik körét, különös hangsúlyt fektetve az aktuális hírcsinálókra és megmondóemberekre. Elkerülhetetlen az is, hogy az objektív és etikus újságírás szem előtt tartásának érdekében mindig mindkét féllel tartsuk a kapcsolatot, de sose nyilvánítsunk nyíltan véleményt. A közösségi oldal tehát gyakorlatilag munkaeszköz a zsurnaliszta számára, az online lét szinte kötelező, az újságíró magánélete pedig (jobb esetben) offline kezdődik.
media
society
socialnetwork
facebook Share Bookmark

Kult: A tömeg okosabb, mint a tudósok? - HVG.hu
http://hvg.hu/kultura/20150722_A_tomeg_okosabb_mint_a_tudosok hvg.hu on November 23, 2015
 A Fortepan működése tehát kiváló példája a „crowdsourcing”-nak, amely folyamatot a Wikipédia (amely maga is ehhez nagyon hasonló elven szerveződik) így írja le: „egy szervezet a hagyományos esetben belsőleg, saját dolgozók vagy alvállalkozók által elvégzett feladatokat a szervezettől független személyek nagy csoportjának szervezi ki, jellemzően online formában. Jellemzője, hogy a crowd (tömeg) minden tagja csak egy kis részlettel járul hozzá a teljes feladat elvégzéséhez”. Ennek egy ismert altípusa a közösségi finanszírozásra alkalmas crowdfounding.
socialnetwork
library
inf-library2
magyar Share Bookmark

Dívány - Shopaholic - Tényleg lehet hitelrontási perrel fenyegetni, ha leírom, h...
http://divany.hu/shopaholic/2015/11/21/ne_feljen_negativ_velemenyt_adni_ha_... divany.hu on November 21, 2015
 Az online értékelések és vélemények egyre jobban számítanak. Egy 2014-es kutatás szerint a megkérdezettek 88 százalékának szokása, hogy mielőtt online vásárol vagy vesz igénybe egy szolgáltatást, elolvassa a visszajelzéseket. Ugyanennyien hisznek annyira az internetes véleményeknek, mint a személyes ajánlásoknak, 85% pedig több mint tíz értékelést is elolvas, hogy a döntésében segítsen és csak ez után bízik meg egy vállalkozásban, vagy egy szolgáltatásban. Az Enterpreneur magazin szerint a szöveges értékelés mellett az is lényeges, hogy hány csillagot kap az oda látogatóktól például egy étterem vagy egy szálláshely, ugyanis az érdeklődők 57%-a képes akár magasabb árat is megfizetni egy szolgáltatásért, ha jó az értékelése. Ez persze érthető, hiszen csupa közepes vélemény után inkább ön is azt a szolgáltatást választaná, amiért mindenki lelkesedik, még akkor is, ha minimálisan drágább, mint a középszerű vagy rossz értékeléssel bíró hasonló helyek.
longtail
socialnetwork Share Bookmark

Index - Tech - A közösségi média kitett magáért a párizsi terrortámadás után
http://index.hu/tech/2015/11/14/a_kozossegi_media_kitett_magaert_a_parizsi_... index.hu on November 17, 2015
 Óriási segítséget jelentett a péntek esti párizsi terrortámadás után a közösségi média. Az információáramlást leginkább a villámgyorsan közzétehető Twitter-bejegyzések segítették elő, a Twitteren hátborzongató módon még a Bataclanon belülről posztolt sorokat is lehetett olvasni, a túszok közül néhányan ki tudták írni, hogy mi folyik odabent.
society
socialnetwork Share Bookmark

Szerzői jog a XXI. században: Booxup - megússza vagy "bookta" lesz?
http://copyrightinthexxicentury.blogspot.hu/2015/10/booxup-megussza-vagy-bo... copyrightinthexxicentury.blogspot.hu on November 02, 2015
 A szolgáltatás lényege nagyon egyszerű: bárki regisztrálhat a rendszerbe, online megosztja másokkal a rendelkezésére álló "könyvtár", vagyis a kölcsönbe adható tételek alapadatait. Bármely más regisztrált felhasználó ezek alapján "bejelentkezhet" egy-egy kötetért, és annak kölcsönbe adását kérheti. Az átadás-átvétel ezt követően már a felek által megbeszélt helyen és időben történik. Vajon ez a modell sérti a francia jogot (ahol a Booxupot létrehozták)?
startup
copyright
book
library
socialnetwork Share Bookmark

A közösségi média olyan, mint az instant kávé - Média 2.0
http://media20.blog.hu/2015/10/28/aczel_petra_nem_foghatjuk_a_bajainkat_a_m... media20.blog.hu on October 28, 2015
 Valódi élet-e az online jelenlét? Kényszerít-e bármire bennünket a technológia? Vajon fel tudják-e készíteni a szülők az új generációs gyermekeiket az internet és az okostelefon megfelelő használatára? Mi az a hálószoba kultúra? Többek között ezekre a kérdésekre keresték a válaszokat az ELTE-n rendekezett beszélgetésen, ahol az is kiderült, hogy az újmédia egy színes kontaktlencse, instant kávé és egy házibuli keveréke.
society
socialnetwork
privacy Share Bookmark

Index - Kultúr - Megvették a Rukkolát
http://index.hu/kultur/2015/10/22/megvettek_a_rukkolat/ index.hu on October 23, 2015
 A Publio kiadó vette meg a Rukkolát, Magyarország egyik legsikeresebb közösségi oldalát, amelyen használt könyveket cserélhet mindenki. Magyarország első könyvcserélő oldala 2012-ben alakult. Ma már 33 ezer felhasználó közel 350 ezer könyve forog a tagok között az oldalnak köszönhetően. A Rukkola új tulajdonosa a szerzői könyvkiadással foglalkozó Publio, ők jelenleg a legnagyobb ilyen, önerőből finanszírozott könyveket is kiadó cég, mára 750 szerző több mint 1200 könyvét jelentetik meg. Bárki kinyomtathatja kedvenc könyvét A Rukkolán keresztül mostantól nem csak a megszokott könyvcsere lesz elérhető, januártól egy új szolgáltatás bevezetésével jelentősen lerövidülhet a ritka, vagy keresett könyvekre való várakozás. A Publio kiadói partnereivel együttműködve lehetővé válik a már nem értékesített könyvek egyedi újranyomtatása, így bárki napokon belül beszerezheti azt a könyvet, amit eddig nem sikerült, mert elérhetetlen volt.
magyar
ebook
socialnetwork
startup Share Bookmark

Index - Tech - A Facebook legyőzésének titka
http://index.hu/tech/2015/10/19/facebook_vkontakte/ index.hu on October 19, 2015
 A Vkontakte sikerének titka (és egyben terjeszkedésének akadálya), hogy olyasmikkel turbózta fel a Facebook alapreceptjét, amik a népnek ugyan tetszenek - ingyen zene, ingyen filmek, ingyen pornó -, de egy kicsit is kevésbé vadkeleti jogrendszerben ilyesmire üzletet építeni nem sok jóval kecsegtet. Az kellemes meglepetés, hogy az állami propaganda nem olyan nyomasztó a Vkontaktén, sőt, olyan dolgok is feltűnnek az oldalon, amikért Oroszországban élőben rövid úton betörik az ember arcát. zavarbaejtő arra rádöbbenni, hogy a magyar net Putyin- és Oroszország-támogató oldalain véresszájúbbak a júzerek. De nem fogja soha átvenni a Vkontakte a Facebook szerepét, mert teljesen másra használják. A Facebook fő funkciója, hogy követjük és megbeszéljük rajta, mik a hírek a világban, mik történtek az ismerőseinkkel, meg velünk. A Vkontaktén ez háttérbe szorul, itt az egyszeri ember pár perc alatt megnézegeti, ki milyen képet tett fel éppen, aztán zenét hallgat és pornót videókat néz napestig.
socialnetwork
globalizáció
facebook
society
music Share Bookmark

A közösségi média kutatói paradicsom, csak éppen torzít - Média 2.0
http://media20.blog.hu/2015/10/05/a_kozossegi_media_kutatoi_paradicsom_csak... media20.blog.hu on October 05, 2015
 A szószólókat tekintjük az átlagfelhasználónak: egy közösségi oldalon elérhető adatok jelentős része a felhasználók egy szűkebb körétől, a hangadóktól származik. Ezért az elérhető információk, vélemények nem feltétlenül tükrözik a felhasználók általános vélekedését. Nem szabad elfelejteni: a hallgatás nem egyenlő beleegyezéssel!
socialnetwork
society Share Bookmark

Coelho-idézetekkel kénytelenek versengeni a hírportálok - Média 2.0
http://media20.blog.hu/2015/10/03/egy_panda_hasra_esese_nagyobb_hir_a_faceb... media20.blog.hu on October 05, 2015
 a nagy, átfogó cikkekkel lehet jól helytállni ebben a versenyben, mert azokra igenis van igény, csak meg kell találni a módját, hogy az olvasó figyelmét és érdeklődését fenn tudják tartani, hogy a cikk mindvégig érdekes legyen, hogy az olvasó végigolvassa.
media
socialnetwork
magyar Share Bookmark

A Facebook már a múlté - itt pörögnek az amerikai tinik - Amerikás magyar
http://amerikasmagyar.blog.hu/2015/10/02/a_facebook_mar_a_multe_itt_porogne... amerikasmagyar.blog.hu on October 04, 2015
 A mobilra való átállás különösen igaz arra a generációra, aki nem nagyon fogyaszt klasszikus médiatermékeket és egyre kevésbé használja a legnépszerűbb közösségi média platformokat. Az Y-generáció legfiatalabb tagjairól van szó, akiknek már ciki a Facebook, hiszen szüleik mellett már szomszédaik és tanáraik is regisztráltak az oldalra. Megfigyelhető, hogy a 25 év alattaiak egyre intenzívebben használják például a Snapchatet. A Snapchat többfunkciós platformmá nőtte ki magát az elmúlt években: egyrészt egy olyan appról van szó, amellyel fotókat, videókat tudunk megosztani megunkról, de úgy, hogy az adott kép vagy videó a megtekintést követő 10 másodpercen belül törlődik. E mellett médiumként is szolgál az applikáció: számos angol nyelvű médiatermék érhető el a Spanchaten keresztül, a legtöbb tartalom a 25 év alattiak számára lett optimalizálva kevés szöveggel és sok illusztrációval.
kommunikáció
socialnetwork
media
mobil
app Share Bookmark

Index - Kultúr - Óvatosan higgyen a legnagyobb filmes adatbázisnak!
http://index.hu/kultur/cinematrix/2015/10/02/imdb_filmcim_filmek_adatbazis_... index.hu on October 02, 2015
 Az IMDB alapvetően közösségi szinten működik, vagyis a felhasználók is besegíthetnek az adatbázis állandó frissítésébe. Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy 60 millió felhasználó tud belenyúlni az adatokba. Persze el lehet annyival intézni a témát, hogy egy publikus adatbázist senki sem vesz készpénznek, de filmes és tévés szinten az IMDb legalább annyira fontos, mint minden másra a Wikipédia. Azt az oldal is elismerte, hogy a közösségi szerkesztésnek megvan az a hátránya, hogy sok baromság, hazugság vagy trollkodás kerül az adatok közé, azonban az IMDb direkt ezért külön átfutási időt és ellenőrzést köt ki minden újonnan bekerült adattal kapcsolatban. Ennek ellenére mégis történhetnek ilyenek.
library
wiki
folksonomy
socialnetwork Share Bookmark

Itt a Signal, a Facebook adatbányász eszköze újságíróknak - Média 2.0
http://media20.blog.hu/2015/09/23/itt_a_signal_a_facebook_adatbanyasz_eszko... media20.blog.hu on September 23, 2015
 A Signal lényege, hogy a nyilvános tartalmakat könnyebben átláthatóvá, kereshetővé, rendezhetővé és beépíthetővé teszi. Ehhez egyrészt korábbi szolgáltatásokat integrál, másrészt új lehetőségekkel bővíti a repertoárt. A Storyfullal közösen működtetett Newswire például eddig is szállította már az ellenőrzött hitelességű posztokat. Szintén ismerős lehet a trending, vagyis épp forró témának számító posztok összegyűjtése, ebben továbbra is a Crowdtangle – Buzzfeedtől a Voxig számos sikeres médium csodafegyvere – segíti a Facebookot. Az új lehetőségek közé tartozik a Leaderboard, ahol az egy-egy politikusról, zenészről és más hírességről szóló posztokat lehet csokorba szedve követni. A leghasznosabb azonban az a funkció, ahol a kiválasztott posztokat és képeket lehet gyűjteményekbe menteni, ahol később egyben megtalálhatók, sőt egy gombnyomással együtt beágyazhatók a cikkekbe.
facebook
media
search
socialnetwork Share Bookmark

Index - Tech - Végre tényleg jöhet a dislike gomb a Facebookon
http://index.hu/tech/2015/09/15/vegre_tenyleg_johet_a_dislike_gomb_a_facebo... index.hu on September 15, 2015
 Hivatalosan tehát a negatív eseményekkel kapcsolatos empátia kifejezésére szolgálhat majd az új gomb, már ha nem bukik el a teszteken, és bevezetik. Az továbbra is kérdéses, hogyan tervezik megoldani, hogy különbséget tudjunk tenni aközött, hogy egy poszt tartalma, vagy pedig maga a poszt nem tetszik - az előbbi nyilván az eredeti céllal, vagyis az együttérzés kifejezésével van összhangban, míg az utóbbi az online gyűlölködés és a cyberbullying újabb terepe lehet.
facebook
socialnetwork
folksonomy Share Bookmark

Soha semmi nem lesz már olyan, mint ezelőtt: jön a dislike gomb a Facebookra !!4...
http://444.hu/2015/09/15/soha-semmi-nem-lesz-mar-olyan-mint-ezelott-jon-a-d... 444.hu on September 15, 2015
 Mark Zuckenberg, a Facebook vezetője jelentette be, hogy már dolgoznak a “DISLIKE” gombon. Azt mondta, hogy nem akarnak olyan fel-le szavazgatós rendszert, mint amilyen például a Redditen van, de lehetőséget szeretnének biztosítani, hogy az emberek a rossz híreknél is kifejezzék együttérzésüket, támogatósukat, és erre a “Like” nem alkalmas. Na de majd a Dislike. Vagy gondolom később majd csak egyszerűen “Disz” Ebből egyébként én arra tippelnék, hogy egy poszt alatt az ember eldöntheti, hogy “Like” vagy “Dislike” gombot rak, de egyszerre a kettő nem lesz. De persze csak találgatok.
socialnetwork
society
facebook
folksonomy Share Bookmark

Index - Belföld - Mennyit érhet az festmény a nagymama nappalijában?
http://index.hu/belfold/2015/09/12/festmeny_mukincs_ertekbecsles_kincs_a_fa... index.hu on September 12, 2015
 Lelkes festménybecsüsök, művészettörténészek, restaurátorok tavaly novemberben közösségi kezdeményezést indítottak az interneten. A Kincs a falon projekt keretében azt vállalják, hogy ha beküldjük a festményeinkről készített fotókat, ők ingyen megpróbálják felbecsülni az értéküket. Az elsődleges céljuk az, hogy a szobák, sufnik, raktárak mélyéről így igazi kincsek kerüljenek elő.
startup
socialnetwork
magyar Share Bookmark

Index - Kerékagy - Jön a kerékpáros Uber
http://index.hu/kerekagy/2015/09/11/jon_a_kerekparos_uber/ index.hu on September 11, 2015
 Az AirDonkey lényege, hogy van a világon egy csomó bringa, amit nem használunk. Vagy nem használjuk őket minden nap, vagy legalábbis nem egész nap. Ezeket ugyanúgy megoszthatjuk másokkal, mint mondjuk a kiadó lakásunkat, vagy bármi mást.
socialeconomy
socialnetwork
startup
sharing economy Share Bookmark

Index - Tech - Nem a gyerekeket kell félteni az internettől, hanem a nyugdíjasok...
http://index.hu/tech/2015/09/10/nem_a_gyerekeket_kell_felteni_az_internetto... index.hu on September 10, 2015
 Tudta, hogy a szerelem olyan, mint az esőillat? Hogy elég megosztani interneten egy képet, és 72 órán belül egy csomó pénz áll a házhoz? Hogy vannak olyan áldott jó lelkek, akik rongyos százezerért kvantumszinten meggyorsítják a manifesztációs folyamatunkat? Hogy a szíriai menekültek valójában az Iszlám Állam terroristái, akiket Izrael pénzel az európai civilizáció lerombolására, és a legjobb lenne legéppuskázni őket? Egy hónapon át játszottam a naiv, az internetre frissen rácsodálkozó nyugdíjast a Facebookon, és szabadesésben sikerült eljutnom a cuki kiscicáktól a habzószájú vak gyűlöletig.
society
socialnetwork
magyar
facebook Share Bookmark

Jámbor pitbullokkal tépetnék szét Tóth Krisztát - Média 2.0
http://media20.blog.hu/2015/09/08/jambor_pitbullokkal_tepetnek_szet_toth_kr... media20.blog.hu on September 09, 2015
socialnetwork
facebook
society
magyar
kommunikáció Share Bookmark

Hét dolog, amit a Facebook megváltoztatott - Média 2.0
http://media20.blog.hu/2015/09/07/7_dolog_amit_a_facebook_megvaltoztatott media20.blog.hu on September 07, 2015
 Forradalmak, tüntetések és az azonnali, közvetlen cselekvés megszervezése. A Facebookon mindez pillanatokat vesz igénybe, pár óra alatt pedig mindenkihez eljut a híre, akihez el kell jutnia. Gondoljunk csak a Migration Aid múlt heti, Not In My Name demonstrációjára. Az eseményt egy nappal a tüntetés előtt hozták létre, azonnali válaszként a kormány menekültügyben tett lépéseire, mégis több ezer fő vonult velük másnap. A tényleges cselekvés egyetlen buktatójának a potyautas probléma tűnik: a like, a kommentelés és a megosztás már önmagában azt az érzetet kelti, hogy tettünk az ügy érdekében, így a tényleges részvétel sokszor elmarad.
facebook
society
civil
socialnetwork Share Bookmark

Új rekord: Hétfőn már egymilliárd ember használta a Facebookot !!444!!! http://444.hu/2015/08/27/uj-rekord-hetfon-mar-egymilliard-ember-hasznalta-a... 444.hu on August 28, 2015
 Mark Zuckerberg a Facebookon jelentette be (az ugye már+1) , hogy hétfőn fontos mérföldkőhöz értek, mert aznap a világon minden hetedik ember a Facebookon lógott, azaz egymilliárdan használták az oldalt. Mark Zuckerberg szerint az indulásuk óta ez volt az első alkalom, hogy el tudták érni ezt a felhasználószámot. Szerinte ezzel hangot tudnak adni minden embernek. Hozzátette, hogy a nyitottabb és hálózatba szervezett világ sokkal jobb lesz, mert erősebb kapcsolatok alakulnak ki azokkal, akiket szeretünk, a több lehetőség erősíti a gazdaságot és és a társadalmat is.. Az egész poszt annyira vidám és optimista, hogy szinte biztos vagyok benne: Mark nem nagyon olvas kommenteket. facebook
socialnetwork
society
globalizáció Share Bookmark

Index - Gazdaság - Mindent felforgat az Airbnb
http://index.hu/gazdasag/2015/08/25/airbnb/ index.hu on August 25, 2015
a versenytársak szerint a netes szállásmegosztó oldal sikere részben éppen abból fakad, hogy sok országban a hatóságok látóköréből félig-meddig kiesve működik. „Nem világos, milyen szabályok, rendeletek vonatkoznak erre a területre, az adóztatási rend eltérő-e más szállásadási tevékenységtől, vagy megfelelő-e az adózási morál" – mondta Niklai Ákos. A szállodaszövetség elnöke szerint egyébként mivel a lakáskiadásnak pozitív hatása van a turizmusra, semmiképp nem betiltásra, inkább az iparág szabályozására van szükség. socialeconomy
socialnetwork
business
startup
magyar
sharing economy Share Bookmark

Megint változtatott a Facebook a hírfolyam algoritmusában - SocialDaily Magyaror... http://hu.socialdaily.com/articles/2015/06/15/megint-valtoztatott-a-faceboo... hu.socialdaily.com on June 16, 2015
Az algoritmus figyeli viselkedésünket az oldalon, mi az amire rákattintunk, hozzászólunk vagy lájkolunk, mennyi idő telt el a poszt megjelenése és belépésünk között stb. Vanak azonban felhasználók akik sosem lájkolnak, kommentelnek vagy osztanak meg így az újabb faktor számításba veszi a görgetés közben a posztnál megállunk, és némi időt töltünk el felette. Ha egy cikk esetében sokan tesznek így, vagy magunk egy feljhasználó vagy oldal posztjai felett gyakran időzünk el, akkor azt az algoritmus úgy veszi, érdekes majd gyakrabban jeleníti meg az adott oldal vagy user posztjait számunkra. Ez felvet egy kérdést: korábban mindenféle kutatás bizonygatta, hogy pontosan hány karakter szöveg az optimális egy oldalbejegyzés esetében (eszerint pl. kb. 40). Lehet, hogy mostantól érdemesebb lesz terjengősebb posztszövegeket írni, amivel némi időt tölt a felhasználó poztunk felett? Vagy épp emiatt azonnal tovább gördít, mert nem lesz rá ideje? Várjuk az újabb felméréseket. facebook
socialnetwork
media Share Bookmark

Felmérés: csak a Facebookot használják a magyar fiatalok, a Twittert és az Insta... http://hu.socialdaily.com/articles/2015/06/12/felmeres-csak-a-facebookot-ha... hu.socialdaily.com on June 12, 2015
 a magyar fiatalok 76%-a egyáltalán nincs „fenn” a Twitteren, míg például a spanyolok 56%-a rendszeresen használja. A fotómegosztó közösségi médiára is meglepően kevés magyar iratkozott fel: a megkérdezettek 11%-a nézi rendszeresen az Instagramot, 76%-uk pedig egyenesen úgy nyilatkozott, hogy nincs fiókja. Ennél nagyobb érdektelenséget a magyarok körében csak a Linkedin és a Pinterest produkált, ami kifejezetten egy szűk kör ügyének tűnik az adatok alapján. Mindent összevetve a magyarok kevés közösségi platformon vannak jelen, a Facebookon viszont nagyon aktívak. A fiatalok azonban nem keverik össze az igazi közösséget a virtuálissal: a Comedy Central felmérésében a hazai ifjak 81%-a kimondottan társasági emberként jellemezte magát, függetlenül attól, hogy mennyi időt tölt a neten. magyar
socialnetwork
internet
facebook Share Bookmark

Index - Tech - Foglalkozása: bérkommentelő http://index.hu/tech/2015/06/02/foglalkozasa_berkommentelo/ index.hu on June 02, 2015
 A csapda az a dologban, hogy egyszerűen képtelenség napi 500 értelmes kommentet megírni. Mivel nem egy márka reklámozása a cél, hanem úgy általában a fórumok látogatottságának növelése, nincs támpontunk, hogy mit írjunk, bele kell olvasni a beszélgetésbe, képbe kerülni, és értelmesen hozzászólni. Ha alibizünk, lebukunk, lezuhan az értékelésünk, és 3-as átlag alatt egyszerűen nem jár pénz. society
socialnetwork
longtail
ad Share Bookmark

Index - Tech - A Facebook kitette a stukkert az asztalra http://index.hu/tech/2015/05/26/a_facebook_kitette_a_stukkert_az_asztalra/ index.hu on May 26, 2015
 A fő probléma a Facebook működési modellje. a Facebook nem jeleníti meg az ismerősök és a követett oldalak összes posztját a hírfolyamunkban, hanem ismeretlen paraméterek szerint válogat köztük Nem alaptalan tehát a feltételezés, hogy a Facebook tisztességtelen előnyökhöz juttathatja a rugalmasabb partnereit. Persze, ez konkrétumok nélkül csak alaptalan vádaskodás, de mivel a hírfolyam működési mechanizmusát csak ők ismerik, ha mindezt meg is teszik, anélkül tehetik meg, hogy ezt bárki észrevenné. Illetve dehogyisnem: minél nagyobb lesz a Facebook befolyása a médiapiacon, annál komolyabb következményei lehetnek a piactorzító magatartásnak. És nem kell, hogy ez szándékos legyen: már a hírfolyam működésének megváltoztatása is kihathat a médiapiac működésére. Ahogy a Google ellen indított trösztellenes per is mutatja, egy ekkora cégnél már az apróbb módosítások is felboríthatják a médiapiaci egyensúlyt. facebook
media
socialnetwork
ad Share Bookmark

The secret psychology of Facebook http://thenextweb.com/insider/2015/05/03/the-secret-psychology-of-facebook/ thenextweb.com on May 03, 2015
 The Like is the wordless nod of support in a loud room. It’s the easiest of yesses, I-agrees, and me-toos. I actually felt pangs of guilt over not liking some updates, as though the absence of my particular Like would translate as a disapproval or a withholding of affection. I felt as though my ability to communicate had been somehow hobbled. The Like function has saved me so much comment-typing over the years that I likely could have written a very quippy, War-and-Peace-length novel by now. society
facebook
socialnetwork Share Bookmark

Így moderál a Facebook, miközben 4,75 milliárd posztot osztunk meg naponta - Soc... http://hu.socialdaily.com/articles/2015/04/16/igy-moderalja-a-facebook-a-po... hu.socialdaily.com on April 17, 2015
kiderül többek közt az is, hogy 4,5 milliárd lájk keletkezik egy nap, másodpercenként 5 új profil jön létre, 4,75 milliárd posztot osztunk meg, 300 millió új képet töltünk fel naponta és 83 millió "kamuprofil" van jelenleg a rendszerben. A moderátorok száma kb. 800-1000 fő világszerte, 24 nyelven végzik a munkát, a legtöbben persze Indiából vagy a Fülöp-szigetekről dolgoznak és nem bírják sokáig ezt a munkát: egy-egy ember átlagosan 3-6 hónapig marad a pozíciójában. Nincsenek is túlfzetve sem, hiszen órabérük átlagosan 1 dollárt sincs. Talán nem annyira meglepő, hogy meztelen, bűncselekményt vagy erőszakot ábrázoló képekkel, az már inkább, hogy pedofil és nekrofil fotókkal találkoznak a leggyakrabban. socialnetwork
facebook
cenzúra
society Share Bookmark

Ki állja a számlát, ha haldoklik a média? - Média 2.0 http://media20.blog.hu/2015/04/14/ki_allja_a_szamlat_ha_haldoklik_a_media
media20.blog.hu on April 15, 2015
az Y-generáció tagjait vizsgáló felmérés szerint a korcsoport nagy része nem keresi kifejezetten a híreket a közösségi oldalakon, mégis egyre többen ilyen módon tájékozódnak. Vagyis ha szembe jönnek Facebookon a hírek, akkor 88 százalékuk alkalmanként el is olvassa őket.a médiaiparnak alkalmazkodnia kell a már meglévő felhasználói szokásokhoz. Ha az olvasók így is, úgy is Facebookról tájékozódnak, mindenki jobban jár, ha minőségi tartalomba is egyre nagyobb eséllyel botlanak. nem kizárólagos forrás a közösségi média, komolyabb témákért a megkérdezettek legnagyobb része közvetlenül a forrást keresi fel. érdekes forgatókönyv lehet, hogy a vírustartalmak költöznének át a közösségi oldalra, reklámozva a lapokat, amelyek a komolyabb tartalmakat megtartanák a saját felületükön. kérdés a lapok számára, mit tudnak nyújtani az olvasóiknak, ami hasonlóan kényelmessé vagy más szempontból előnyössé tenné az olvasóik számára a felhasználói élményt.
media
socialnetwork Share Bookmark

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése