keresés

2015. december 1., kedd

Virtuális valóság

A korábbiakban bemutattam a kiterjesztett valóságot, illetve ennek egyik eszközét a Google glass-t. A továbbiakban ismertetem miben más a virtuális valóság a kiterjesztettnél, és lényegében mi is az.
A virtuális valóságban a program használója egy sisakot tesz a fejére, amely a virtuális képet vetít elé. Nem csak egy képet láthatunk, a tárgyakat megközelíthetjük, megfoghatjuk, mindezt úgy, hogy a gép késedelem nélkül vagy legalábbis minimális késéssel reagál.
Legnagyobb különbség a két technológia között, hogy a virtuális valóságban a felhasználó úgy érzi, mintha egy számítógép által generált környezetben lenne, míg kiterjesztett valóság esetén a valóságot egészítjük ki számítógépes elemekkel.



Veszélyei

A VR-nek vannak pszichikai és testi veszélyei. A testet károsító hatásai főleg az ember szemét érintik, a szemet más jellegű hatások érik a virtuális világban mint a valóságban, aminek következtében romolhat a látásunk. A pszichikai problémák még nem bizonyítottak, feltételezések szerint egy idő után, a használó nem tudja majd egészen megkülönböztetni a virtuális és a valós világot. Bár ezt a videó játékokra is szokták mondani, "hatására az ember sorozatgyilkossá válik".
Annyiban másabb ez, hogy a fejlesztéseknek köszönhetően egyre közelebb és közelebb kerül a játékos a "másik világhoz" így jobban fenn áll a veszélye ennek a problémának.

Fejlesztések


Az Oculus vállalat készítette egy kontrollert,amelynek segítségével már a kezünket is használhatjuk a virtuális térben. Az érintés érzékelőnek köszönhetően, ha megfogsz egy tárgyat azt valóban érezheted. " A kontroller ezen túlmenően egy mátrix-hálónak köszönhetően a mozdulatokra is képes lesz reagálni, emellett két gombot (X és Y), valamint egy ravaszt is kap az eszköz. Így a VR-ben kézben tartott fegyvert tudjuk majd elsütni." (A készülék még nem került forgalomba.)
További fejlesztés amit egy német intézet szakemberei dolgoztak ki (amihez a kezdeti lépéseket az Oculus tett meg, majd a Samsunggal közösen folytatott) Az Impacto nevű készüléket, ami kézre, karra és lábra is felszerelhető érzékelők, és egy szoftver segítségével, szintén érezheted a tárgyak tapintását, pl.: ha dekázol, vagy akár egy box játék alatt érezheted az ütéseket is. Ezt rezgés-visszacsatolás mellett a bőr elektromos stimulálásával érik el.
Forrás 1: HVG.hu
Forrás 2: HVG.hu



A Hyundai egy koreai férfinek tette lehetővé, hogy hetven év távollét után újra hazamehessen. A Going Home kampány keretén belül szervezték meg a kis "kiruccanást". A Vworld térképszolgáltatás, saját szoftverei és a férfi emlékei alapján készítették el a város képét, egészen gyermekkori házáig. Mivel a város már nem létezik nagy kihívást jelentett romokból és emlékekből építkezni. Minden részletre megpróbáltak figyelni pl.: boltok, hirdetőtáblák elhelyezése. Miután elkészült a város autó útra indulhatott, hogy bejárja azt. Azt mondják a technológia rideg dolog, de láthatjuk milyen emberivé is válhat, csodás élményt okozott ennek a férfinek, aki úgy élte az életét, hogy többet nem látja szülővárosát.
Forrás 3: origo.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése