keresés

2015. december 15., kedd

A Stanford Egyetem digitalizált műtárgyai



Egy hatéves projekt keretén belül digitalizálta műtárgyait a Stanford Egyetem művészeti központja, az Iris and B. Gerald Cantor Center for Visual Arts, melyeket nemrég online hozzáférhetővé tettek. A 45.000 művészeti alkotás bárki számára ingyenesen megtekinthető.






Az egyetem saját YouTube csatornáján közzétett videó betekintést nyújt a gyűjtemény digitalizálásának folyamatába. A tárgyakat eredeti helyükről a stúdióba viszik, ahol a digitalizáláshoz szükségek fényképeket elkészítik, majd visszaviszik őket. Ezzel a projekt lehetőséget adott egy új leltár készítésére. A múzeum legutóbbi teljes leltárkészítésére 1916-ban került sor.





Az egyetem múzeumának gyűjteményében rákereshetünk az alkotó vagy az alkotás nevére, de akár böngészhetünk is a kiemelt témák között: amerikai és európai művészet; afrikai, amerikai őslakos és óceániai művészet; Stanford családi gyűjtemény; modern és kortárs művészet; ázsiai művészet; nyomtatványok, rajzok és fényképek. A gyűjtemény nem csak az egyetem hallgatóinak nyújt segítséget tanulmányaikhoz, hanem a nagyközönség számára is nyitva áll.



Forrás:
openculture.com

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése