keresés

2014. november 11., kedd

Tartalommarketing a Facebookon

Az elmúlt években egyre fontosabb lett a céges Facebook-oldalak profi menedzselése, mivel a legnagyobb közösségi oldal lévén A Facebook juttatja el tartalmainkat a legszélesebb rétegekhez. 


Mi az, és miért fontos a tartalommarketing?


A tartalommarketing egy új kifejezés, lényegében annyit tesz: "tartalommarketing (vagy content marketing) minden olyan marketing, amely tartalmat állít elő, azt publikálja és különböző csatornákon terjeszti azzal a céllal, hogy vásárlókat szerezzen. Az információ bemutatható a legkülönbözőbb formákban, ideértve a híreket, videókat, jelentéseket, e-könyveket, infografikákat, esettanulmányokat, használati utasításokat, cikkeket, fotókat, applikációkat és így tovább."
Erre azért van szükség, mert a közösségi felületeken történő kommunikáció elengedhetetlen új vásárlók szerzéséhez, és a meglévők megtartásához. 
Napjainkban ennek legfőbb csatornája a Facebook. Olyannyira fontos ez a téma, hogy egyre több profi kontentmenedzsmenttel foglalkozó cég alakult a közelmúltban, hogy betömjék a keletkezett piaci lyukat, és egy új üzletágat alakítsanak ki ezzel.


Hogy ne menedzseljünk? - Avagy a legnagyobb bakik


Az elhibázott közösségi kommunikáció nagyon sokat árthat egy cég megítélésének, hiszen ha dühösen, ingerülten adunk választ a vásárlók üzenőfalunkra posztolt kritikáira, panaszaira, az komoly felháborodást válthat ki vásárlóközönségünkből. Erre egyik példa Schobert Norbi cégének egyik gyomorforgató kommentje:

Másik ellentmondásos eset, amikor a Lego ajándék kulcstartót ígért a webes rendelésekhez, pár nappal később a következőt posztolták hivatalos oldalukon: "Azt tudjuk, hogy egy ingyen LEGO-kulcstartó csábító, hiszen azért választottuk ezt. :) De hogy többen 100.- ft körüli rendelést adjanak le, az jellemzi napjaink kicsinyes hozzáállását az élethez... A többieknek köszönjük!" 


Lehetséges megoldások


Az ilyen és ehhez hasonló posztok súlyosan ronthatják egy cég megítélését. Hiszen gondoljunk bele, egy vállalatnak semmi joga ítélkezni a vásárlói felett, pláne nem kigúnyolni. Nekik csak a termék eladása és reklámozása a céljuk. Éppen ezért, talán a legjobb megoldás a cégeknek nem saját embert kinevezni kontentmenedzsernek, és így elkerülhetők a személyeskedő, ingerült, bunkó hozzászólások. Nyilvánvalóan "a Facebook egy kötetlen felület, szabadabban lehet rajta kommunikálni az ügyfelekkel, de ezzel ne éljünk vissza, ne feledjük, az ügyfél az a Facebook-on is ügyfél."

Másik ilyen elhibázott módszer a(z olykor automatizált) sablonválaszok írása, amivel az amerikai Domino's pizzéria bakizott a közelmúltban, amikor egyik ügyfelük pizzájukat dicsérve írt üzenőfalukra, amire megszokásból bocsánatkéréssel és panaszkezeléssel reagált az oldal adminja: 




Tippek a jó menedzsmenthez


Az említett hibák elkerülése végett, és az üzletileg és PR-szempontból is eredményes tartalommenedzsmenthez be kell tartanunk bizonyos szabályokat. 

1. Célmeghatározás: mi a célunk tartalmunkkal? Vásárlószerzés, megtartás, esetleg csak a termék ismertetése?

2. Versenyelőny: fontos, hogy megjelenítsük ezt is tartalmainkban, hogy az ügyfelek lássák, miben vagyunk jobbak konkurenciánknál.

3. Mérjük az eredményeket: ahhoz, hogy megtudjuk, jól dolgozunk-e, mérnünk kell az elégedettséget.

4. A célközönséged nem te vagy: felmérések alapján állapítsuk meg célközönségünket.

5. Mit szolgáltass? - Határozzuk meg, mik vásárlóink igényei, mire kell figyelni.

6. Tervezés: ha tudjuk, mik az igények, akkor meg kell tervezni ezek kielégítését.

7. Dupla reklám: kezeljük úgy oldalunkat, szolgáltassunk úgy, hogy az eladja magát, és a vásárlók maguk is ajánlják(reklámozzák) azt.

Ha mindezeket betartjuk, saját magunk is profin menedzselhetjük Facebook-oldalunkat, ami sokat javíthat cégünk közösségi megítélésén.

Források: Wikipédia, SocialDaily, 2. , Marketingmoments

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése