keresés

2014. november 3., hétfő

Céges Facebook oldal: legyen, vagy ne legyen?


A közelmúltban egyre többet lehet olvasni és hallani arról, hogy nem éri meg annyira Facebook-oldalt létrehozni cégünknek, vállalkozásunknak. Vajon tényleg helytálló ez a feltevés?


Csökken az "elérés"


"Az elmúlt 1-2 évben [...] Saját felméréseink alapján a Facebook üzleti oldalt működtető cégek csaknem fele bizonytalan abban, hogy érdemes-e ezen a csatornán további költések nélkül kommunikálni és az organikus elérésre építeni. [...] az egyes oldalak követőinek aktivitásától függően az ingyenesen elért felhasználók száma jó esetben is 5-20% között mozog. A maradék 80-95%-nyi követőt csak pénzért lehet elérni, tehát a Facebook, mint ingyenes közösségi média marketing eszköz, mára már illúzió." - Írta a HVG idén júliusban. 


Ez azt jelenti, hogy a nagyobb rajongótáborral rendelkező cégek hivatalosan csak igen komoly anyagi ráfordítással érhetik el azt, hogy megszerzett lájkolóikkal ténylegesen is tartani tudják a kapcsolatot. Az elérés pedig manapság egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel, és anyagi befektetéssel növelhető. Ez mindenképpen visszavetheti az újonnan alakult cégek lendületét a Facebook-oldal kiépítését illetően. 

Induló vállalkozások



A tényeket, és az idézett cikket nézve valóban azt gondolhatjuk, hogy egyre kevésbé éri meg oldalt csinálni vállalkozásunknak ezen a platformon, de be kell látnunk, hogy a Facebook mind a mai napig a legnépszerűbb közösségi felület, és az újonnan létrejött kisvállalkozásoknak, cégeknek elengedhetetlen az induláshoz. Főleg, ha azt nézzük, hogy egy 15-30 másodperces TV-reklám a nézettebb csatornákon akár milliós összeg is lehet, a Facebook-hirdetést ennél jóval kedvezményesebb árakon megoldhatjuk.


Megéri oldalt létrehozni?


A SocialDaily 8 okot gyűjtött arra, hogy miért fontos mégiscsak kihasználni a Facebook adta lehetőségeket. Ebből nézzük át a fontosabb érveket.

1. Ez a legnagyobb közösségi oldal

A világon több mint egy milliárd, hazánkban pedig közel 4,5 millió felhasztálója van a facebooknak. Tehát mind a mai napig a legnagyobb közönséget, a legtöbb potenciális ügyfelet, vásárlót itt érhetjük el.

2. Olcsó vásárlószerzés

Ez az egyik legköltséghatékonyabb marketingeszköz a vevőszerzés terén. A korábban említett TV-reklámok áraival összehasonlítva ez még inkább helytálló érvnek tűnik. Persze hozzá kell tenni, hogy idővel egyre több pénzbe kerül fenntartani az elérést, főleg új ügyfeleket szerezni.

3. Univerzális

Sokan, és sokféleképp használják az oldalt. Ez mindenki számára egyértelműnek tűnik, aki az internetes társadalom tagja. Az internethasználók nagy része mára valóban regisztrált tag, jelentős hányaduk aktív is a Facebookon.

4. Az ügyfélszolgálat egyik legfontosabb platformja

"Manapság ha a vevő panaszkodni szeretne a termékeddel vagy a cégeddel kapcsolatban, akkor irány az internet, irány a Facebook. Ezt a saját javadra fordíthatod, ha megfelelően (és kellő gyorsasággal) válaszolsz, valamint jól kezeled ezeket az ügyeket."

5. Általános eszköz

Mára már a mobiltelefonhoz hasonlóan szinte mindenkinek van, és a legtöbben használják is. Telefonon, számítógépen, tableten, stb.


6. Segít, hogy hitelesebb legyél

"Ha van egy jól kezelt Facebook oldalad, ahol ugyanazt kommunikálod, amit máshol, akkor a fogyasztó rád keres, és azt látja, hogy ez a cég hiteles."

7. Növeli a webforgalmadat

Céges weboldaladra a felhasználók kb. 25%-a a Facebookról érkezik.


8. A Facebook nem halott

Habár hétről-hétre megjelennek cikkek, hogy a Facebook haldoklik, és le fogja váltani valami új, jobb közösségi site, ennek ellenére még mindig ez a legnépszerűbb social networking platform.






Weblap, reklám vagy Facebook-oldal?


Összevetve az előnyöket és a hátrányokat, arra következtethetünk, hogy mégiscsak első lépésként érdemes létrehoznunk egy céges oldalt a legnépszerűbb közösségi site-on, hogy elinduljunk az ismertség felé. Emellett persze a weboldal is alapvető elvárás, és miután anyagi lehetőségeink megengedik, jöhetnek a további platformokon való hirdetések.

Források: SocialDaily, HVG, Online Marketing Akadémia, R-time Media Experience

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése