keresés

2013. december 9., hétfő

Rivalizálás kontra együttműködés

A Google és a Facebook ugyan egymás nagy riválisai, a reklám területén azonban úgy látszik, hajlandóak együttműködni. A reklámszakmában jelentős hírnek számított a Google bejelentése, miszerint a Google Facebook-reklámokat is fog árulni. Amikor az idén a Facebook elindította a Facebook Exchange-t (FBX), a piacvezető Google-t nem hívta meg a felületre. Most azonban mindkét fél úgy ítélte meg, hogy az együttműködés kedvező lesz mindkettőjüknek. A Google-felhasználóknak a DoubleClick részleg fogja lehetővé tenni, hogy facebookos hirdetéseket is vásárolhassanak a Facebook Exchange-en (FBX) keresztül. 


A FBX cookie-k segítségével figyeli a felhasználók böngészési szokásait a Facebookon kívül, s így olyan termékeket tudnak reklámozni, melyek iránt érdeklődés mutatkozik a felhasználók részéről.
Az együttműködésből mindkét fél csak profitálhat, hiszen a Google DoubleClick az online reklám piacvezetője, a FBX pedig egy kitűnő betörési lehetőség a Facebook-felhasználók óriási piacára.



Források:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése