keresés

2013. december 16., hétfő

Google&AdBlock Plus

A médiatémákkal foglalkozó osztrák HORIZONT online megpróbált utánajárni egy német blogger, Sascha Pallenberg nagyhatású bejegyzésében tett állításának. A blogger szerint az Adblock Plus nevű reklámblokkoló böngészőkiegészítő szűrője tartalmaz egy olyan kiskaput, amelyen átsétálhat, aki kellő mennyiségű pénzt befizet. Vagyis azt állítja, hogy az Adblock Plus reklámszűrő szolgáltatás üzemeltetői „maffiakapcsolatban” állnak a nagy hirdető cégekkel.
 

A reklámblokkoló szolgáltatás bevezetésekor létrejött egy whitelist, fehérlista, vagyis az ingyenes „elfogadható hirdetések” listája, azért, hogy a kis cégek és a blogok ne szenvedjenek kárt a reklámtiltás miatt.

Az Adblock Plus szolgáltatást üzemeltető EYEO GmbH vezetője,  Till Faida a blogger állítása kapcsán azt elismerte, hogy a whitelisten, az engedélyezési listán valóban vannak nagy cégek is, de ezt a meglehetősen homályos nyilatkozatában a támogatási szerződésekkel hozta kapcsolatba.

A HORIZONT megtudta, hogy az EYEO a fehérlista menedzselési nehézségei miatt vont be ebbe nagy cégeket, akik viszont fizetnek azért, hogy az Adblock Plus ne tiltsa le az ő reklámjaikat se, hasonlóan a listán szereplő kisebb cégek engedélyezett hirdetéseihez.
A Horizont szerint a meg nem nevezett, nagy partnercégek egyike a Google. A cikkre egyelőre még nem reagált sem az EYEO, sem a Google.
 
 
 
Források:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése